...sağlık bakanlığı...sgk...mali konular...makaleler...ihale...tedavi hizmetleri...ilaç ve eczacılık...denetim

3.01.2010

LAB. HİZMET ALIM GENELGELERİ

LAB. HİZMET ALIM GENELGELERİ


LABORATUAR HİZMET ALIMINA İLİŞKİN SAĞLIK BAKANLIĞI GENELGELERİ (TARİH SIRALI)

APK’NIN 27.06.2003 TARİH, 2003/70 NUMARALI GENELGE:
Bakanlığımıza bağlı sağlık kurumlarının artan hasta potansiyeli, hastalık profillerinin değişmesi, bir çok hastalığın tanı ve tedavisinin yüksek teknoloji ürünü tıbbi cihazlarla sağlanabilir hale gelmesi sonucu bazı kurumlarımızın bu cihazları satın alma yoluyla temin ettiği, ancak bir çok kurumumuzun sağlık hizmetleri sunumunda gerekli olan yeterli sayıda ve özellikte tıbbi cihaza sahip olmadığı, bu cihazlarla sunulması gereken hizmetlerin sunumunda yetersizlik ve aksamalar olduğu bilinmektedir.
Tıbbi cihazların yüksek fiyatları nedeniyle yeterli sayıda temin edilememeleri, teknolojilerinin hızla değişmesi, bu cihazların alımına yönelik ödenek tahsisi yapılamaması, bakım ve destek hizmetlerinin kurumlarca sağlanamaması, bu cihazları işletecek eğitimli personel konusunda sıkıntı yaşanması, sayıca az olan bu cihazlarla sunulan tetkik ve tedavi hizmetlerinde uzun sıralar oluşması gibi nedenlerle tetkik ve tedavi amacıyla kullanılan tıbbi cihazların hizmet satın alımı yoluyla teminine karar verilmiştir.
Bakanlığımıza bağlı sağlık kurumlarında tetkik ve tedavi maksadıyla kullanılan tıbbi cihazların eksik, yetersiz veya eski teknolojili olması nedeniyle aksayan veya yeterli yapılamayan hizmetlerin gecikmeye fırsat vermeden sunumunu sağlamak üzere tetkik ve tedavi amacıyla kullanılan tıbbi cihazların hizmet satın alımı yoluyla temininde aşağıda belirlenen usul ve esasların dikkate alınması gerekmektedir.

a) Hizmet satın alımına karar verilen tetkik ve tedavi maksadıyla kullanılan tıbbi cihazlar ikinci el olabilecek, ancak 5 yaşından büyük olamayacaktır. Bu cihazların yaşları, imalat tarihi ve seri numarası ile belgelendirilecektir.
b) Sağlık kurumları; hizmet satın alımı yoluyla temin etmeyi planladığı tetkik ve tedavi maksadıyla kullanılan tıbbi cihaza/cihazlara ilişkin gerekçelerini ve izin talep yazılarını Tedavi Hizmetleri Genel Müdürlüğüne ve/veya Temel Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğüne göndereceklerdir. İlgili Genel Müdürlüğün uygun görüşü alındıktan sonra hizmet alımı yapılabilecektir.
c) Hizmetin alımı yoluyla sağlanan cihazın kuruma kurulması halinde montaj yerinin hazırlanması, tefrişi, gerekiyorsa havalandırma ve banyo cihazının kurulması ve cihazın hizmet sunabilir duruma getirilmesi için gerekli olan diğer düzenlemeler yüklenici firma tarafından yapılacaktır. Tıbbi cihazın/cihazların işletilmesi için gerekli olan her türlü dahili veya harici teknik parçalar ve kesintisiz güç kaynağı, yüklenici firma tarafından sağlanacaktır.
d) Hizmet satın alınmasına karar verilen cihaz kuruma kurulacağı gibi kurum dışında kurulu olanlardan da hizmet satın alınabilir.

e) Hizmet satın alınması yoluyla sağlanan tıbbi cihazın/cihazların işletilmesi için gerekli olan elektrik ve su hastane tarafından karşılanacaktır.

f) Hizmet satın alımı yoluyla temin edilen tetkik ve tedavi maksadıyla kullanılan cihazın/cihazların periyodik veya periyodik olmayan her türlü bakımları, tamir veya onarım için gerekli olan tüm yedek parçalar ve her türlü sarf malzemeleri yüklenici firma tarafından sağlanacaktır.
g) Hizmet satın alınarak kuruma kurulan tıbbi cihazların işletilmesi için gerekli olan uzman personel ve teknisyen düzeyindeki personel ile birlikte hizmet satın alınabilir.
h) Fiyatlandırmada Bütçe Uygulama Talimatında belirlenen birim fiyatlar esas alınır.
ı) Hizmet satın alımı yoluyla temin edilen tetkik ve tedavi maksadıyla kullanılan tıbbi cihazın/cihazların alımına ilişkin yukarıda sayılan kriterler dışında asgari teknik ve idari şartları belirleyen şartnameler, alımı yapan sağlık kurumu tarafından oluşturulacak bir komisyon aracılığıyla hazırlanacaktır. İlgili sağlık kurumu ihtiyaçları doğrultusunda ek şartlar belirleyebilecektir.
i) Hizmet satın alımı, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu hükümleri çerçevesinde yapılacaktır.
Belirlenen usul ve esaslara uyularak sağlık hizmetlerinin sunumunun geliştirilmesi hususunda gereğini önemle rica ederim.


APK’NIN 12.11.2003 TARİH, 2003/134 NUMARALI GENELGESİ

İlgi: 27.06.2003 tarih ve 1082 sayılı (Genelge No:2003/70) genelge.

İlgi genelge ile; tetkik ve tedavi amacıyla kullanılan tıbbi cihazların hizmet satın alımı yoluyla teminine genel izin verilmişti.
Ayrıca, anılan genelgenin (b) maddesinde: sağlık kurumlarının hizmet satın alımı yoluyla temin etmeyi planladığı tetkik ve tedavi maksadıyla kullanılan tıbbi cihaza/cihazlara ilişkin gerekçelerini ve izin talep yazılarını Tedavi Hizmetleri Genel Müdürlüğüne ve/veya Temel Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğüne göndermeleri ve ilgili Genel Müdürlüğün uygun görüşü alındıktan sonra hizmet alımı yapılabileceği belirtilmişti.
Bundan böyle tıbbi cihaz hizmet alımı yoluna gidecek kurumlarımız, anılan genelgenin (b) maddesine istinaden Bakanlığımız ilgili biriminden izin talebinde bulunmayacaklardır. Kurum ihtiyaçları değerlendirilerek hizmet satın alımına, kurum idarecilerince karar verilip, sadece; sonucundan Tedavi Hizmetleri Genel Müdürlüğüne ve/veya Temel Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğüne bilgi vereceklerdir.
Bilgilerinizi ve gereğini önemle rica ederim.



APK’NIN 27 MAYIS 2004 TARİH, 2004/ 75 SAYILI GENELGESİ
İlgi: 27.06.2003 tarih ve 1082 sayılı (Genelge No:2003/70) genelge.
Tıbbi cihazlarla sunulan tetkik ve tedavi hizmetlerinde oluşan uzun kuyrukların önlenebilmesi ve hizmetlerin zamanında sunumunun sağlanması amacıyla ilgi Genelgemiz ile Bakanlığımıza bağlı sağlık kurum ve kuruluşlarının, tetkik ve tedavi amacıyla kullanılan tıbbi cihazları hizmet satın alımı yoluyla temin edebilmelerine olanak sağlanmıştı.
Bakanlığımızca verilen bu izne rağmen, kurumlarımız tarafından yapılan hizmet alım ihalelerine, ihalelerin bir yıllık olması nedeniyle yeterli katılımın sağlanamadığı tespit edilmiştir. Yapılan hizmet alım ihalelerinin gerçekleştirilebilmesi için döner sermaye kaynaklı yapılan, tıbbi cihaz hizmet alımlarının bir yıldan fazla süreyi kapsayan sözleşmelerle yapılıp yapılamayacağı hususunda, Kamu İhale Kurumu’ndan alınan 26.02.2004 tarih ve 359-1971 sayılı yazıda; “4734 sayılı Kamu İhale Kanunu ve 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanununda, hizmet alımlarında sözleşme süresini sınırlayan herhangi bir hükmün bulunmadığı” belirtilmiştir. Konu ile ilgili Maliye Bakanlığı’ndan alınan 14.05.2004 tarih ve 8872 sayılı yazıda da;
1- Hizmet satın alınması yoluyla temin edilen cihazların temininde yükleniciye cihazın özelliğine göre çekim, tetkik, tahlil veya test gibi her işlem başına, yapılacak ihalelerde oluşan bir bedelin ödenmesi (Yılı bütçe uygulama talimatlarında belirlenen fiyatları geçmemek üzere) ve her hangi bir taahhüdün altına girilmemesi söz konusu olduğundan, yıllara sari kaynak taahhüdünde bulunulmadan birkaç yıllık süre ile söz konusu cihazların temin edilmesinin mümkün bulunduğu,
2- Tıbbi cihazların hizmet satın alınması suretiyle kiralanmasına ilişkin ihale işlemlerinin 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu ve bu Kanun uyarınca çıkartılan Hizmet Alımı İhaleleri Uygulama Yönetmeliği Hükümlerine göre gerçekleştirilmesinin gerektiği,
3- 01.01.2005 tarihinden itibaren 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu gereğince, döner sermayeler ilgili bütçe içinde yer alacaklarından ve mevcut işlevlerini 31.12.2007 tarihine kadar devam ettireceklerinden, öngörülen sistemin uygulanması için yeterli sürenin mevcut olduğu,
4- 29.03.2003 tarih ve 5027 sayılı 2004 Mali Yılı Bütçe Kanununun 49 uncu maddesinin ( i ) bendi ile ödenmesi gereken hazine paylarının, döner sermaye işletmelerinin aylık gayri safi hasılatından tahsil edilen tutarlar üzerinden ayrılması, diğer bir ifadeyle hazine payının ayrılmasında döner sermaye gelirlerinin elde edilmesi için yapılan giderler dikkate alınmadan gayri safi hasılattan tahsil edilen tutarlar üzerinden ayrılması ilkesi getirilmiş olduğundan, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu hükümleri uyarınca yapılacak hizmet alımlarına ilişkin ödenmesi gereken bedellerin ilgili döner sermaye işletmelerinin giderleri, cihazların kullanımı sonucunda yaptırılacak çekim, tetkik, tahlil veya test gibi her işlemden elde edilen gelirlerin tamamının ise hastane döner sermaye işletmesinin gelirleri olarak hesaplara kaydedilmesi, dolayısıyla gelirlerin tamamı üzerinden hazine payı ve diğer yasal yükümlülüklerin hesaplanmasının uygun olacağı, hususları belirtilmiştir.
Bu çerçevede;
1- Hizmet satın alınması yoluyla temin edilen cihazların temininde yükleniciye, cihazın özelliğine göre çekim, tetkik, tahlil veya test gibi her işlem başına, yapılacak ihalelerde oluşan bir bedelin ödenmesi(Yılı bütçe uygulama talimatlarında belirlenen fiyatları geçmemek üzere) ve her hangi bir taahhüdün altına girilmemesi kaydıyla, yıllara sari kaynak taahhüdünde bulunulmadan birkaç yıllık süreyi kapsayan sözleşmeler ile söz konusu cihazların hizmet satın alma yöntemiyle temin edilmesinin mümkün bulunduğu;
2- 01.01.2005 tarihinden itibaren 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu gereğince, döner sermayeler ilgili bütçe içinde yer alacaklarından ve mevcut işlevlerini 31.12.2007 tarihine kadar devam ettireceklerinden yapılacak sözleşmelerde bu sürenin dikkate alınması;
3- Yukarıda açıklanan yöntem dışında yapılan diğer hizmet alımlarında ise, kesinlikle sözleşmelerin bütçe yılı ile sınırlı olması hususlarında;
Bilgilerinizi ve konunun iliniz döner sermayeli kurum ve kuruluşlarına duyurulmasını önemle rica ederim.




APK’NIN 10.05.2005 TARİH, 2005/80 SAYILI GENELGESİ

Bilindiği üzere 21.04.2005 tarihinde kabul edilip, 27.04.2005 tarihli Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren ve bir örneği ilişikte gönderilmekte olan “5335 sayılı Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun” un 5 inci maddesi ile 4.1.1961 tarihli ve 209 sayılı Kanunun 1 inci ve 3 üncü maddelerinde değişiklik yapılarak, döner sermaye işletmelerimizin gelir ve gider yerlerine ilişkin hususlar yeniden düzenlenmiştir.
Anılan değişikliğe bağlı olarak, 02.09.1961 tarihli ve 106 sayılı Sağlık Bakanlığına Bağlı Sağlık Kurumları İle Esenlendirme (Rehabilitasyon) Tesislerine Verilecek Döner Sermaye Hakkındaki 209 Sayılı Kanun Gereğince İşletme, İdare Ve Muhasebe İşlerine Dair Yönetmeliğin ilgili maddelerinde değişiklik çalışmaları sürdürülmektedir.

Sağlık hizmetlerinin iyileştirilmesi, modern çağın gereklerine uygun, çağdaş, kaliteli, verimli ve etkin sağlık hizmeti sunulması amacının gerçekleştirilmesi noktasında mezkur değişikliklerin zaman kaybetmeden kurumlarımız tarafından uygulamaya geçirilmesi sağlık hizmetlerindeki iyileştirmenin en kısa sürede halka yansıtılabilmesi bakımından büyük önem arzetmektedir.
209 sayılı Kanunun 5335 sayılı Kanunla değiştirilen hükümlerinden aşağıda gösterilenlerin, mezkur Yönetmelik değişikliğine ihtiyaç duyulmaksızın uygulanması mümkün olduğundan kurumlarımızın bir an evvel değişikliklerin hayata geçirilmesi noktasında gerekli iş ve işlemleri veya girişimleri başlatmaları gerekmektedir.
Bu çerçevede, mezkur Yönetmelikte değişikliğe gerek kalmadan uygulanacak olan düzenlemeler:
1-209 sayılı Kanunun 3 üncü maddesinin 5335 sayılı Kanunun 5 inci maddesi ile değişik birinci fıkrasının “h” bendi; “Sağlık kurum ve kuruluşlarında üçüncü şahıslarca yapılacak sağlık alanı dışındaki tanıtım hizmetlerinden elde edilecek gelirler”
Bilindiği üzere 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu, idarelerin her türlü mal veya hizmet alımları ile yapım işlerini düzenlemektedir. Üçüncü şahıslarca kurum ve kuruluşta yapılacak sağlık alanı dışındaki tanıtım hizmetlerinin gelir getirici nitelikte olmasından dolayı buna ilişkin iş ve işlemlerin 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu hükümleri çerçevesinde yürütülmesi gerekmektedir.
2- 209 sayılı Kanunun 3 üncü maddesine 5335 sayılı Kanunun 5 inci maddesi ile eklenen sondan beşinci paragrafı; “Bu Kanuna tâbi döner sermayeli işletmeler, gerekli gördükleri hallerde sundukları hizmetleri, Bütçe Uygulama Talimatında belirlenen fiyatları aşmamak üzere belirleyecekleri fiyat üzerinden, birbirlerinden temin edebilirler.”
3-209 sayılı Kanunun 3 üncü maddesine 5335 sayılı Kanunun 5 inci maddesi ile eklenen sondan ikinci paragrafı; “Döner sermayeli işletmeler, kullanmadıkları veya ihtiyaç fazlası olan mal ve demirbaşları bedelsiz veya tespit edilecek bedel üzerinden birbirlerine devredebilirler. Aynı il sınırları içerisindeki döner sermayeli işletmeler ariyet sözleşmesi ile birbirlerine mal verebilirler.”
4- 209 sayılı Kanunun 3 üncü maddesine 5335 sayılı Kanunun 5 inci maddesi ile eklenen son paragrafı; “Döner sermayeli işletmeler, süreklilik arz eden hizmet alımları ile maliyeti yüksek ve ileri teknoloji ürünü olan tıbbî cihazların hizmet alımı yoluyla temini veya kiralanması için döner sermaye kaynaklarından, gelecek yıllara yaygın yüklenmelere girişebilir.”
Anılan Kanun hükmü uyarınca Bakanlığımıza bağlı kurumlar bundan sonra; döner sermaye kaynaklarından yapacakları süreklilik arz eden hizmet alımları (temizlik, yemek pişirme ve dağıtım, koruma ve güvenlik, bilgisayar sistemlerine yönelik hizmet alımı, bakım ve onarım gibi hizmet alımları) ile maliyeti yüksek ve ileri teknoloji ürünü olan tıbbî cihazların hizmet alımı yoluyla temini veya kiralamalarında, artık gelecek yıllara yaygın yüklenme (birkaç yılı kapsayan sözleşme) yapabileceklerdir.
Ancak, 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu gereğince, döner sermayeler ilgili bütçe içinde yer alacaklarından ve mevcut işlevlerini 31.12.2007 tarihine kadar devam ettireceklerinden yapılacak sözleşmelerde bu sürenin dikkate alınması gerekmektedir.
Bilgilerinizi ve konunun iliniz döner sermayeli kurum ve kuruluşlarına duyurulmasını önemle rica ederim.


STRATEJİ’NİN 28.02.2007 TARİH, 2007/13 SAYILI GENELGESİ

İlgi: 27.06.2003 tarihli ve 2003/70 sıra nolu Genelge.
Bakanlığımızın uygulamaya koyduğu Sağlıkta Dönüşüm Programı ile vatandaşımızın sağlık hizmetlerine erişiminin kolaylaşması sonucunda, sağlık kurumlarımızın hasta potansiyeli artmıştır. Bununla beraber hastalık profillerinin değişmesi, birçok hastalığın tanı ve tedavisinin yüksek teknoloji ürünü tıbbi cihazlarla sağlanabilir hale gelmesi, teknolojilerinin hızla değişmesi gibi sebeplerle tetkik ve tedavide kullanılan tıbbi cihazların satın alma yoluna ilaveten hizmetin gerekli kıldığı durumlarda hizmet satın alımı yoluyla da teminine karar verilmiş ve bu amaçla ilgi Genelge yayımlanmıştır.
Ancak, Sağlık ve Sosyal Hizmet Emekçileri Sendikası tarafından; Bakanlığımıza bağlı bir hastanenin yapmış olduğu radyoloji görüntüleme hizmet alımına ilişkin ihale ile bu ihaleye dayanak teşkil eden ilgi Genelgenin (g) bendinde yer alan “Hizmet satın alınarak kuruma kurulan tıbbi cihazların işletilmesi için gerekli olan uzman personel ve teknisyen düzeyindeki personel ile birlikte hizmet satın alınabilir.” şeklindeki hükmün yürütülmesinin durdurulması ve iptâli talepleriyle Bakanlığımız aleyhine açılan davada, Danıştay 13. Daire’nin 08.01.2007 tarih ve Esas No:2006/3097 sayılı kararı ile; mezkur Genelgenin (g) bendi hükmünün dava sonuna kadar yürütülmesinin durdurulmasına karar verilmiş bulunmaktadır.
Bu yürütmenin durdurulması kararı muvacehesinde;
1- İlgi Genelgenin (g) bendi uygulamadan kaldırılmıştır.
2- İlgi Genelgeye “(j) Tıbbi cihaz hizmet alımı yoluyla kiralanarak kuruma kurdurulacak olan cihazın/cihazların bakımı, onarımı, her türlü destek ve hizmete hazır halde tutulması, ayrıca kaliteli ve verimli hizmet verebilmesini temin için gerekli personel bulundurulması istenebilir.” hükmü eklenmiştir.
3- Düzenleyici işlem hakkında verilen yürütmenin durdurulması kararı evvelce yapılan ferdi işlemleri ortadan kaldırmayacağından ilgi Genelge çerçevesinde akdedilmiş bulunulan sözleşmelerin, belirlenen süre sonuna kadar tatbikîne devam edilecektir
4- Tıbbi cihaz hizmet alımı yoluyla kiralamalara ilişkin ihalelerde ilgi Genelgenin yürürlükte bulunan hükümleri ve yeni eklenen (j) bendi gereğince işlem yapılacaktır.
Bilgilerini ve konunun iliniz dâhilindeki Bakanlığımıza bağlı tüm sağlık kurum ve kuruluşlarına duyurulması ile ilgili Genelgenin bu çerçevede uygulanmasının sağlanmasını önemle rica ederim.


STRATEJİ’NİN 17.12.2007 TARİH, 2007/103 SAYILI GENELGESİ

İlgi: a) 27.06.2003 tarihli ve 2003/70 sıra nolu Genelge.
b) 28.02.2007 tarihli ve 2007/13 sıra nolu Genelge.
Bilindiği üzere Bakanlığımızın uygulamaya koyduğu Sağlıkta Dönüşüm Programı ile vatandaşımızın sağlık hizmetlerine erişiminin kolaylaşması sonucunda, sağlık kurumlarımızın hasta potansiyeli artmıştır. Bununla beraber hastalık profillerinin değişmesi, birçok hastalığın tanı ve tedavisinin yüksek teknoloji ürünü tıbbi cihazlarla sağlanabilir hale gelmesi, teknolojilerinin hızla değişmesi gibi sebeplerle tetkik ve tedavide kullanılan tıbbi cihazların satın alma yoluna ilaveten hizmetin gerekli kıldığı durumlarda hizmet satın alımı yoluyla da teminine karar verilmiş ve bu amaçla ilgi (a) genelge yayımlanmıştı.
İlgi (a) Genelgeye ilgi (b) Genelge ile eklenen (j) bendinde “Tıbbi cihaz hizmet alımı yoluyla kiralanarak kuruma kurdurulacak olan cihazın/cihazların bakımı, onarımı, her türlü destek ve hizmete hazır halde tutulması, ayrıca kaliteli ve verimli hizmet verebilmesini temin için gerekli personel bulundurulması istenebilir.” şeklinde yer alan hükmün “…ayrıca kaliteli ve verimli hizmet verebilmesini temin…” ibaresi yürürlükten kaldırılmıştır.
Bilgilerinizi ve konunun iliniz dâhilindeki Bakanlığımıza bağlı tüm sağlık kurum ve kuruluşlarına duyurulması ile ilgili (a) Genelgenin bu çerçevede uygulanmasının sağlanmasını önemle rica ederim.

TEDAVİ’NİN 13.08.07 TARİH VE 2007/74 SAYILI GENELGESİ

İlgi: 27.06.2003 tarihli ve 1082 sayılı ( Genelge No: 2003/70 ) genelge
Bakanlığımızın uygulamaya koyduğu Sağlıkta Dönüşüm Programı ile vatandaşımızın sağlık hizmetlerine erişimi kolaylaşmış ve sağlık kurumlarımızın hasta potansiyeli artmıştır. Bununla beraber birçok hastalığın tanı ve tedavisinde yüksek teknoloji ürünü tıbbi cihazların kullanım zorunluluğu bulunmaktadır. Yüksek maliyetli bu cihazların satın alma yoluna ilaveten hizmet satın alımı yoluyla da teminine imkan vermek amacıyla ilgi’de kayıtlı Genelge yayımlanarak yürürlüğe konulmuştur. Genelgenin (a) bendinde; hizmet satın alımına karar verilen tetkik ve tedavi maksadıyla kullanılan tıbbi cihazların ikinci el olabileceği, ancak 5 yaşından büyük olamayacağı belirtilmiş, bu cihazların yaşlarının, imalat tarihi ve seri numarası ile belgelendirilmesi istenmişti.
Ancak söz konusu cihazların ekonomik ömürlerinin 5 yıldan fazla olması, çoğu üretici firmanın 5 yıldan daha uzun süreler için yedek parça temin garantisi ve bakım hizmeti vermeyi taahhüt etmesi, yaş faktörünün cihazın etkinliğini belirleyen tek faktör olmaması, istenen fonksiyonları yerine getiren daha eski cihazların da ihalelere katılımının sağlanmasıyla ekonomik verimliliğin arttırılabileceği düşünüldüğünden bu konuda yeni bir düzenlemeye gidilmesi gerekmiştir.
Bu bağlamda, mezkur Genelgenin (a) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir;
“a) Hizmet satın alımına karar verilen tetkik ve tedavi maksadıyla kullanılan tıbbi cihazlar ikinci el olabilecektir, ancak;
1- 10 yaşından büyük olmayacaktır. Bu cihazların yaşları, imalat tarihi ve seri numarası ile belgelendirilecektir.
2- Üretici firmadan alınan yazılı “yedek parça temin garanti süresi” ibraz edilecektir. Bu sürenin 10 yıldan kısa olması durumunda üretici firma tarafından bildirilen yedek parça temin garanti süresi kadar yaş sınırlaması uygulanacaktır.
3- Bir yıldan fazla süreli sözleşmeler yapılması söz konusu ise; sözleşme süresi cihazın yaşı 10 yılı geçmeyecek şekilde belirlenecektir.
4- Radyografi, bilgisayarlı tomografi, mamografi, floroskopi gibi tetkik amacıyla iyonlaştırıcı radyasyon kaynağı kullanan ikinci el cihazlarda kurulum aşamasından sonra kalite kontrol testi yaptırılıp belgelendirilecektir. Kalite kontrol testi tercihen Türk Akreditasyon Kurumu tarafından akredite olmuş, uluslararası standart protokollere göre hizmet veren, satıcı ve alıcıdan bağımsız (3. kişi) özel veya kamu kuruluşları tarafından yapılacaktır. Kalite kontrol testinde yeterli kalite değerlerini sağlamayan cihazların bütün tamir, bakım ve ayar işlemleri yüklenici firma tarafından karşılanacak, tüm düzeltici işlemlere rağmen kalite kontrol testinde istenen değerleri karşıladığı belgelendirilemeyen söz konusu cihazların muayene kabulü yapılmayacaktır.”
Bilgilerinizi ve konunun iliniz dahilindeki Bakanlığımıza bağlı tüm sağlık kurum ve kuruluşlarına duyurularak bundan sonraki işlemlerin söz konusu değişiklik doğrultusunda yürütülmesi hususunda gereğini önemle rica ederim.

STRATEJİ’NİN 05.06.08 TARİH, 2008/42 SAYILI GENELGESİ (Uzun olduğundan Link verdik. TIKLAYIN )

12.11.03 TARİH VE 2003/70 SAYILI (GENEL ESASLAR)
12.11.03 TARİH VE 2003/134 SAYILI (İZİN YERİNE BİLGİ)
27.05.04 TARİH VE 2004/75 (YILLARA SARİ)
08.08.05 TARİH VE 2005/124 (YAKLAŞIK MALİYET, FİYAT FARKI, MODÜL)
28.02.07 TARİH VE 2007/13 (UZMAN PERS. İSTENMEZ ONARIM PERS İSTENİR)
01.03.07 TARİH VE 2327 GENEL YAZI
17.12.07 TARİH VE 2007/103 (KALİTE VE VERİMLİLİK İBARESİ KALKTI)

KALDIRARAK.

HÜKÜMLERİ TOPLAMIŞ, BİRLEŞTİRMİŞTİR.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails